|
Przypominamy, że w ubiegłym roku Minister Infrastruktury wydał Rozporządzenie w sprawie systemu oceny ryzyka podmiotów wykonujących przewóz drogowy w zakresie występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców (Dz. U. 2010 Nr 72, poz. 462) Dziś już znamy jaki poziom naruszeń kwalifikuje firmę przewozową do obligatoryjnej kontroli w przedsiębiorstwie. Główny Inspektor Transportu Drogowego wydał Zarządzenie Nr 21/2011 z dnia 31.03.2011, zgodnie z którym: „Wartość wysokiego współczynnika ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców za rok 2010 wynosi 100”. Zatem każde przedsiębiorstwo, które w 2010 roku było kontrolowane na drodze a następnie obciążone karą pieniężną za poważne i bardzo poważne naruszenia (wymienione w ww rozporządzeniu) w wymiarze maksymalnym, może spodziewać się kontroli w bieżącym roku. GITD wychodząc na przeciw oczekiwaniom branży wskazał bardzo wysoki współczynnik, tak, aby szczegółowej kontroli poddać wyłącznie firmy zagrażające bezpieczeństwu drogowemu i permanentnie łamiące podstawowe normy czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w naszej publikacji z dnia 12 czerwca 2010 Nowy sposób ITD na kontrolę w przedsiębiorstwie - "współczynnik ryzyka" Do pobrania: Zespół Doradczy Arena 561 (nasze publikacje z powyższego zakresu zostały wykorzystane także przez: Truck & Business Polska, Logsped, Pc Net Service, Dziekujemy za zaufanie) |
|